2017. december 9., szombat

Antikvár búvár-Mit vettem? #1

Mivel mostanában egyre gyakrabban járok antikváriumba vagy szerzek be antikvár könyveket, így arra gondoltam, hogy indítok egy ilyen cikksorozatot. Bemutatom, hogy miket vettem, mennyiért és röviden ejtek róluk néhány szót. Ha érdekel benneteket ez a sorozat, akkor ne legyetek restek megosztani velem az érdeklődéseteket. 

Körülbelül 2 hete voltam utoljára egy rövid beszerzőúton, így ezeket a régiúj könyveket mutatom most be. Általában a debreceni Bihar Antikváriumba járok, mert sokszor útba esik, nagyon tetszik a hangulata, az eladók nagyon kedvesek és látszik rajtuk, hogy szeretik a könyveket,és persze elég jó áron vannak a könyvek.
Ezen rövid látogatásom alkalmával beszereztem Jókai Mór-Nincsen ördög és A régi jó táblabírák, valamint Szilvási Lajos-Albérlet a Síp utcában című műveket.
Az áruk a következőként alakult:
Jókai-Nincsen ördög 220 Ft,
Jókai-A régi jó táblabírák 550 Ft(új kiadás),
Szilvási-Albérlet a Síp utcában 330 Ft.
Tehát 3 könyvért összesen 1100 Ft-ot fizettem, ami szerintem elég méltányos ár értük. Az állapotuk meglehetősen jó, az új kiadásos Jókai igazán szép, néhány lapja kicsit pecsétes, a másik két regény állapota szinte tökéletes. Persze a lapjaik kicsit sárgák, de hát nem új könyvekről beszélünk.
Legelőször a Szilvási-Albérlet a Síp utcában című könyvét olvastam el, mert mostanában nagyon rá vagyok függve a regényeire. Szeretem a stílusát és érdekesnek tartom azt a kort, amiről általában ír. Egy alkoholista, ám igencsak tehetséges orvos történetét követhetjük szemmel, amint tönkre teszi az életét az imádott nedű miatt. Beismeri ugyan, hogy vegetál és a feleségével is épp a válás közepén tartanak, de nem igazán lát kiutat ebből a helyzetből. Találnia kell egy új lakást, így egy barátján keresztül jut el a Síp utcai kis albérletbe. Az élete akkor fordul fel fenekestől, amikor betoppan a nagy szerelem, egy igencsak fiatal lány személyében. A lány karakán, választás elé állítja: vagy ő, vagy az ital, de a kettő együtt nem megy. 
Nagyon érdekes történet jó stílusban megírva. A hatvanas évek korrajzát mutatja, szóval akit érdekel ez az időszak, annak biztosan jó szórakozást fog nyújtani.

A második áldozatom a Nincsen ördög Jókaitól. Egy, az íróhoz mérten rövid történetet kapunk, melyben a mesélőnek egy szerencsétlenség során egy gazdag család lesz a lekötelezettje. A mesélő és a gazdag férfi beszélgetése során kibontakozik az alaptörténet és végül a mesélőtől átveszi a stafétát a mágnás. Megtudhatjuk, hogy milyen különös módon lett belőle tehetős ember és a rejtélyes cím is értelmet nyer majd a történet előrehaladtával. Számomra egy könnyed kikapcsolódást nyújtott ez a mű, de ehhez szeretni kell Jókai stílusát. Nagyokat kacagtam azokon a tipikus magyar mozzanatokon, amelyeket előszeretettel jelenít meg és figuráz ki az író. Aki ismerkedni szeretne Jókaival, de nem egyből egy 700 oldalas könyvvel kezdené, annak tökéletes választás ez a regény.

Legutoljára hagytam A régi jó táblabírákat szintén Jókaitól. Ebben sem csalódtam, egy tipikus, de nagyon izgalmas és érdekes Jókai művet kaptam. Az író szeret szerteágazó, de mégis összefonódó történetszálakat vezetni, így nehéz is lenne néhány mondatban leírni azt, hogy miről is szól ez a regény. Mint a címből is kiderül a történet néhány táblabíró köré fonódik az 1800-as évek elején. Hatalmas éhínség pusztít a vidéken és a táblabírák próbálják felmérni a helyzetet, ezért felkerekednek és díszes úri kíséretükkel körbe járják a leginkább éhség sújtotta településeket. Ezután a történet elkanyarodik a vidék birtokos nemeseire, azok jellemleírására és a szörnyű bérlőre, aki hagyja éhezni a parasztokat, miközben az ő éléskamrája tele van. Két delnő sorsát is figyelemmel követhetjük, az egyik Irén, a másik Cynthia. A cselekmény az életük, szerelmük, kapcsolataik köré épül és így kapunk később egy komplex képet arról, hogy mi is történt a regényben. 
Sokat lehet ezen a regényen mosolyogni, de olykor búsulásra is enged okot. Én nagyon élveztem és tényleg lehetetlen leírni röviden, hogy miről is szól a könyv. Nem is volt ez célom, inkább csak fel akartam kelteni a figyelmet ezzel a néhány sorral a regényre.

Mivel kiolvastam ezeket a műveket, így lassan esedékes lesz egy újabb látogatás az antikváriumba. Szóval remélhetőleg hamarosan új résszel és új könyvekkel jelentkezem majd.

Köszönöm a figyelmet!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése