2018. április 6., péntek

(Megkésett) húsvéti book tag

Moro ismét volt olyan kedves és gondolt rám, még a húsvéti hétvégén megjelölt ebben a tag-ben. Kicsit megkésve ugyan, de válaszolok a feltett kérdésekre. Igyekszem továbbra is tartalmat gyártani, de az előző bejegyzésből sejthetitek,  hogy a lelki állapotom a nagyon rossz és a borzalmas között ingadozik. Ennek ellenére nem hagyom magukra az olvasóimat és ez a könnyedebb bejegyzés most nekem is jót fog tenni. Lássuk tehát a medvét, azaz nyulat.

NYUSZIK ~ Egy könyv, amiből lehetne több is, azaz örülnél a folytatásnak.
Lulu Wang: Tavirózsa Színház vége számomra nagyon összecsapott hatást kelt. Olyan szépen felvázolta az írónő a kínai helyzetet, tüzetesen leírta a gyermekkorát és annak minden fontos rezdülését. Aztán valahogy gyorsabb tempóra kapcsolt és egy elég érthetetlen és kaotikus szállal zárta le a cselekményt. Szerintem írhatna többet a felnőtt koráról, mert biztos az is nagyon érdekes volt és én szívesen olvastam volna tovább az élete történetét. És ha már folytatásnál tartunk, akkor igazán jöhetne A tűz és jég dala folytatása Mr. Martin...

HÚSVÉTI TOJÁS ~ Egy könyv, ami meglepett.
Pozitív meglepetés Jay Kristoff: Stormdancer – Vihartáncos című könyve alapján ért. A barátomtól kaptam ezt a könyvet ajándékba. Kicsit ő is félt tőle, mert igaz, hogy valami köze csak van Japánhoz, de az író nem japán és a környezet is elég érdekes. Ugyanis egy steampunk környezetbe nagyon jól és nagyon rosszul is bele lehet helyezni egy történetet. Szerencsére az írónak bravúrosan sikerült megoldania a japános és steampunk összegyúrását. A történet nagyon izgalmas volt és tényleg nagyon pozitívan csalódtam.
Negatív csalódás is ért sokszor, de most a legfrissebb élményem(tegnap olvastam ki) a Altay Margit: Amit az óra mesél című pöttyös könyvet, amit még a debreceni Zsibin vettem kb. 100-200 Ft-ért. Ez lényegében egy több, kisebb történetet magába foglaló regény. A történetek között egy fontos kapocs van: egy régi óra, ami családról családra száll. Az első néhány történet igen megkapó és tragikus, de az utolsó már nagyon erőltetett és propaganda szagú. 1959-ben adták ki először(nekem is ez a kiadás van meg), így valamilyen szinten érthető a dolog. Mégis csalódtam, mert olyan szépen indult és tetszett az óra motívum, ami az egész művön végig haladt.

TOJÁSVADÁSZAT ~ Egy könyv, amit nehéz volt megkaparintanod.
Anyukám nagyon szerette Szilvási Lajost és egy antikváriumos böngészése során rátalált a Jegenyék sorozatra, aminek az utolsó kötetét nemrég adták ki. Megvette az első 2 kötetet, de a 3-at akkor sehol nem találta. Közeledett a születés napja, így elkezdtem vadászni a még meg nem szerzett könyveket ebből a sorozatból. Bele telt egy hetembe, mire mindet összeszedtem, de végül sikerült és nagy volt az öröm.
A másik ilyen sorozat beszerzős élményem a Harry Potter könyvekhez fűződik. Mindig imádtam a filmet, de a könyvekre nem volt pénzem. Egy idő után elhatároztam, hogy megveszem őket, de nem egyben és nem újonnan. Kb. 1-1,5 hónapba telt, mire különböző antikváriumokból összeszedtem őket, de megérte, mert 7-8 ezer Ft-tal kevesebbet fizettem, mintha újonnan egybe megvettem volna őket.

BÁRÁNYKÁK ~ Egy gyerekkönyv, amit a mai napig élvezel.
Zelk Zoltán-A három nyúl. Anya nagyon szerette ezt mesélni nekem és már egészen kicsi lányként is kívülről fújtam. Nagyon régi kiadásban van meg és gyönyörűen van illusztrálva. Még tavaly is elővettük és nézegettük, nosztalgiáztunk egy kicsit. Azt mondta, hogy majd az unokájának is ezt fogja olvasni. Sajnos már nem teheti meg, de én biztosan ezt a kis verses mesét fogom a gyerekemnek először megtanítani.
Vezio Melegari-366… ​sőt több állatmese egy másik ilyen kedvenc könyvem. Egy nagyon jó élményem kötődik hozzá. Volt benne egy mese egy nyúlról és a nagymamám éppen azt olvasta fel nekem egy délután. Kb. 5-6 éves lehettem és felfigyeltem egy különös szókapcsolatra: kotrecel a nyúl. Ez annyira tetszett akkor nekem,hogy nevetőgörcsöt kaptam tőle és mama is sírva kacagott velem, mert annyira tetszett neki, ahogy képes vagyok ezen 15 percen keresztül fetrengve, sírva nevetni.

TAVASZI VIRÁGOK ~ Egy borító, ami a tavaszra emlékeztet.
Láng György-Primavera

FELTÁMADÁS A HALÁLBÓL ~ Egy könyv egy elhunyt írótól.
Szabó Magda: Katalin utca.Nagyon mély és érdekes olvasmány, egy nap alatt kivégeztem. A hangulata elég borongós és fájdalmas, de a Katalin utca jelentése, jelképe igazán szép és egyben szörnyű. A szereplők is nagyon érdekesek és emberiek. Ha egy szóval kellene jellemeznem ezt a könyvet, akkor azt mondanám: tragikus.

KOSÁRKÁK ~ Egy könyv, ami a kívánságlistádon szerepel.
Jókaitól, Zilahytól, Zolától, Szilvásitól, Gárdonyitól, Kosztolányitól bármi, ami még nincs meg, jöhet. :'D
De már évek óta vadászom Arthur Golden: Egy gésa emlékirataira. Tudom, hogy kiadták megint, de nincs pénzem ennyit fizetni egy könyvért. Egy új könyv árán az antikváriumban legalább 10 másikat veszek. Mivel újra kiadták, így elég nehéz antikváriumban és ilyen oldalakon használtan ráakadni. :/

JELLYBEAN ~ Egy könyv, ami édes.
Márai Sándor: Csutora. Márai finom humora és egy kutya ilyen alapos lélekelemzése nagyon jó párosítást ad. Érdekes, ahogy az állat szemén keresztül is leírja a környezetet és az eseményeket, valamint elég sok társadalomkritika is megbújik a sorok között. Mégis nagyon aranyos és elragadó ez a történet.

Nem igazán aktuális már ez a Tag, de ígérem jövőre lesznek kihívottaim. :)
Akinek esetleg tetszik, nyugodtan töltse ki itt kommentben, vagy akár a blogján(linket kérek :D).

Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése