2019. január 23., szerda

Animék, amelyek megérintettek #2

Folytatom a 3 részes cikksorozatomat. Ebben a bejegyzésben is olyan animékről olvashattok, amik számomra meghatóak voltak, esetleg el is pityeredtem rajtuk. Igaz, hogy vannak hírhedten szomorú animék, amik azért nem kerültek fel a listára, mert egyszerűen nem néztem meg őket. Van, ami egyszerűen csak nem tudott meghatni és van, amit nem bírtam végig nézni. Természetesen ez a lista is teljesen szubjektív lesz. 
Ismét csak ABC sorrendben fogok haladni és 1-5-ig terjedő skálán fogom pontozni azt, hogy mennyire volt könnyfakasztó számomra az adott mű.

Hotarubi no Mori e
Ez a mindössze 45 perces anime összetörte a szívem. Egy kislányról és egy különös lényről szól, akik örök barátságot kötnek. A lány ugyanis minden nyarat a nagyszüleinél tölt, ahol az erdő hemzseg a yokaioktól. Egy szorult helyzetben találkozik össze a különös, maszkos fiúval, akivel szoros kötelék alakul ki köztük. Azonban a fiú nem érintkezhet emberekkel, mert akkor eltűnik. Többet nem szeretnék róla írni, mert nem akarom elspoilerezni. Az biztos, hogy mély nyomot hagyott bennem és a mangáját is elolvastam.
Szomorúsági fok: 5




Koe no Katachi
Erről is volt már szó egy korábbi cikkben, de szerintem itt is helye van. Egy süket lányról és az őt érő mindennapi megpróbáltatásokról, zaklatásokról szól. Az őt zaklató és végül elüldöző fiú kanosszajárása, a köztük kialakuló kapcsolat, a többi ember, a lány családi viszonyai mind-mind nagyon érdekesek és meghatóak. Talán azért szeretem ennyire ezt az animét, mert át tudom érezni, hogy milyen rossz is az, ha az embert azért bántják, amiről nem tehet és amivel született. Ez is csak egy movie, de elég jól megcsinálták, bár a manga mélységéig nem jutottak el. Mégis olvasva a mangát és látva ezt az alkotást teljes képet kaptam és igazán keserédesnek találom.
Szomorúsági fok: 3

Nabari no Ou
Egy kevésbé ismert anime, pedig megérdemelné azt, hogy többen tudjanak a létezéséről. Alapvetően egy harcos, ninja sztorit kapunk, először azt hihetnénk, hogy csak egy Naruto koppintás, de meglepően komor hangvételűvé válik. A végén pedig mindig sírok, szóval zsepiket elő!
Szomorúsági fok: 3,5






Nana
Noha ez a legkönnyedebb mű a listán, mégis úgy éreztem, hogy itt a helye. Sok poén van benne, gyakran lehet rajta nevetni, de az élet arculcsapásait gyakran kikerülni nem tudó két lány vergődése szívszorító tud lenni. Szeretem ezt az animét, mert nagyon mély, életszerű. Nem minden a csillogásról és a boldogságról szól. Néha az új kezdet sem hoz jobbat, gyakran történnek dolgok, amiket nem terveztünk és van, hogy az embert elárulják. A Nana sokat foglalkozik ezekkel a témákkal, a szerelemmel, a párkapcsolatokkal és ez teszi igazán érdekessé, méllyé és kicsit szomorúvá is.
Szomorúsági fok: 4

Neon Genesis Evangelion
Igaz, hogy erről egy külön cikket írtam, de azt hiszem mindenképp itt a helye. A világkép, az egész dolog, ami a háttérben meghúzódik mind-mind nagyon szomorú. Hőseink rengeteg gyötrelme a robotokkal, a létezésük értelmének keresése, a kapcsolataik eléggé borongós hangulatúvá teszik az animét. A világ pusztulásának fenyegetése, a rettegés az idegen lényektől és a karakterek rengeteg lelki problémája nem egy könnyed művet vázolnak fel előttünk. Sírni nem sírtam rajta, de nem volt tőle jó a hangulatom. Mély, elgondolkodtató és többszöri nézést igényel.
Szomorúsági fok: 4





Folyt.köv.
                                        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése