2018. október 19., péntek

Ebay VS. Aliexpress

Mint láthattátok volt egy 3 részből álló cikksorozatom, ami az Ebayen vásárolt termékek bemutatásáról szólt. Ezek a cikkek lassan eltűntek, mert szinte teljesen leszoktam az Ebayről. Idén nyáron fedeztem fel azt, hogy az Aliexpress milyen jó.Ebben a bejegyzésben össze fogom hasonlítani a két oldalt és felsorolom azokat a fő érveket, amiért én végül az Ali  mellett döntöttem.

1. Árak:
Az árak között nincs olyan óriási különbség. Általában ugyan azokat a termékeket árulják mind a két helyen. Bár van, amit érdemesebb csak az Ebayről vagy csak az Aliról megrendelni. Ezt ki kell tapasztalni. Ha drágább dolgot szeretnék venni, akkor először szétnézek mind a két oldalon és mérlegelem, hogy mennyi az árkülönbség közöttük. Nem az árak miatt hagytam ott az Ebayt, sok apróság olcsóbb, mint az Alexpressen. Viszont az Alinak bővebb a kínálata, gyakran több termék közül lehet választani, mint az Ebayen.

2.Visszajelzések:
Ez az egyik legmeghatározóbb dolog, amiért az Ali mellett döntöttem. Mindkét felületen lehet értékelni az eladót, lehet nyilvános visszajelzéseket írni az adott termékről, a szállításról vagy az eladóról. Az Ebayen ez egy kicsit zavarosabb. Minden visszajelzés, ami nem privát, felkerül az eladó oldalára és szépen kijelzi nekünk a portál a pozitív, negatív és semleges értékelések arányát és mennyiségét. Ezek között lehet böngészgetni és ha a Chrome/Opera-ban megnyomjuk az F3-at és rákeresünk az általunk megvásárolni kívánt termék pontos nevére, akkor megtalálhatjuk a róla írt értékeléseket. Már ha van ilyen. Ezt a rendszert nem találom túl jónak. A nagyon népszerű termékeknél néha látni a termék alatt értékeléseket, de ez nem olyan jellemző. És ha egy eladó 90%-os elégedettségi szint fölött van, akkor már egész bátran rendelünk, holott lehet,  hogy pont az a termék hibás vagy rossz minőségű, amit mi rendelni szeretnénk.


Az Aliexpressen ez sokkal kiforrottabb. Minden egyes termék alá lehet értékelést írni és képet csatolni. Ez rengeteget segíthet a rendelés előtt. Gyakran egy 90% fölött értékelt eladó nagyon rossz árujába sikerül belefutnom, ami kicsi/nem jó minőségű/senkinek nem érkezett meg stb. Ilyenkor tudom, hogy máshol kell keresgélnem.

3.Kuponok/akciók:
Az Ebayen is vannak bizonyos időközönként kuponok, akciók, de ezek száma elég elenyésző az Aliexpresses dolgok mellett. Eleve az Alinak egy egészen jól kidolgozott kuponrendszere van. Ez főleg az applikációval érhető el. Kapsz kupont ha új felhasználói rangba kerültél, ha születésnapod van, de  kuponnyerő játékok is vannak. Az alkalmazásban gyűjthetsz érméket, amiket idővel kuponokra válthatsz be. Többször is elég jó üzletet sikerült csinálnom ezekkel a kuponokkal. Továbbá fát is növeszthetsz a napi érmék begyűjtésével. Minden egyes nagyobb haladáskor a fa növésében kupont vagy érmét nyerhetsz. Továbbá sok az aktuális akció, ami csak x ideig elérhető. Sokszor elég jó áron érhetőek el a drágább termékek is. Ráadásul ha az applikáción belül vásárolsz, akkor 0,80 $ lejön az eredeti árból. De volt már, hogy 1,2 $-t is spóroltam azzal, hogy az Aliexpress alkalmazáson belül rendeltem.

4. Applikáció:
Ahogy azt az előző pontban is említettem, az Aliexpress telefonos alkalmazása elég jól kidolgozott és felépített. Azt is díjazzák, ha minden nap belépsz, mert plusz pontokat kaphatsz érte, amiktől feljebb léphetsz a felhasználói fiókoddal és ha bronzból ezüstbe lépsz, akkor kupont kapsz érte. Plusz az érmékből is vásárolhatsz és 100 érméért + 1 $ -ért vehetsz akár körömlakkot, apróbb dolgokat is.
Ezzel szemben az Ebay applikációja nem tartogat különösebb újdonságokat. Körülbelül azt nyújtja, mint az eredeti oldal.

5. Szállítás:
Ezzel nagyjából azonos a tapasztalatom.Általában ingyenes a szállítás, vagy 1-2 $-ba kerül. Az Ebayes dolgok olykor hamarabb érkeznek meg, viszont onnan csak apróságokat rendeltem, míg Aliról elég nagy csomagok is érkeztek. Általában jóval azelőtt itt vannak, mint amit az oldal kiír. Szerencsére soha nem volt még olyan, hogy törötten vagy sérülten érkezett meg az áru. Bár az is igaz, hogy igyekszem nem túl törékeny holmikat rendelni. Amikor nagyon várok egy csomagot, akkor a csomag számát bepötyögöm a 17track nevezetű oldalra/alkalmazásba és kidobja pontosan, hogy hol is tart. Igaz, hogy az Aliexpressen van csomagkövető az oldalon és az appban is, de nekem gyakran nem jelez. Már rég kezemben van a csomag, de az Ali szerint még el sem küldték. Ezzel szemben a barátomnak mindig pontosan kijelzi, hogy merre jár a csomagja. Lehet, hogy egyszerűen csak bugos. Minden esetre a szállítással mindkét oldalnál meg vagyok elégedve.

 6. Biztonság:
Szerencsésnek mondhatom magam, mert eddig egy nagyon apró esetem volt csak. Egy kb. 200 Ft-os matrica nem érkezett meg a meghatározott időn belül, és 2 hónap után írtam az Ebaynek. Szerettem volna egy másik matricát, nem akartam a pénzemet. Az eladó viszont szinte azonnal visszautalta a pénzt. És lássatok csodát, másnap megérkezett az eltűntnek hitt matrica. Ennyi afférom volt eddig. De azt hiszem mind a két portál  nagyon megbízható, ha nagy, jól értékelt, sok visszajelzéssel rendelkező eladóktól vásárolunk. Igaz, az Ebay nem sok időt hagy az eladónak az áru feladására, ami szerintem egy jó dolog. Az Aliexpressen is van elküldési határidő, de az sokkal tágabb időintervallumot hagy az eladónak. Sokan pedig az utolsó pillanatban küldik el, de addig nincs ezzel bajom, amíg megjön a csomagom.
De ha valami nem is jó, akkor sem kell megijedni. Az eladók  nagy része készségesen segít, mert érdeke az, hogy jó visszajelzést kapjanak. Sokszor ha sérült a termék, akkor visszafizetik az árát, de hallottam már olyanról is, akinek küldtek egy másik terméket.

7.Fizetés:
Ugyan az a kettő, a bankkártyám csatlakoztatva van a fiókjaimhoz és így fizetek. Tudom, hogy ez hordozhat bizonyos fokú veszélyeket, de ha nagyon el akarják lopni a pénzem, akkor úgyis megteszik. Mindig gyors, azonnal átmegy a pénz. Mindkettővel meg vagyok elégedve.

8. Kereső:
Nem sokban tér el a két oldal keresője egymástól. Nagyjából ugyan azok a kategóriák, keresési lehetőségek adottak. Van, ahol a gyártó, van, ahol a kiválasztható anyag bővebb. De olyan óriási nagy különbség nincs közöttük. Mindkettő jó, egyszerű és használható.

Nagyjából ezek voltak a fő szempontok. Mint láthatjátok az Aliexpresst jobban szeretem és jobban is ismerem, de ha nem lenne, akkor az Ebayjel is nagyon jól meglennék, mert sokáig csak azt használtam. Szerintem nagyon jó lehetőséget adnak, mert rengeteg olyan terméket tudsz megvenni, ami Magyarországon 10x annyiba kerül. Ingyenes a szállítás, viszonylag gyors is, ha azt nézzük, hogy átutazza a fél világot, mielőtt hozzád kerül. A minőség is jó, ha utána nézel a terméknek. Persze árulnak sok gagyi kínai cuccot, de a kínaiak nagyon sok mindent meglepően jó minőségben koppintanak le. Mindenkit csak bátorítani tudok, hogy próbálja ki, mert nagyon megéri. Minimális angol tudással is jól el lehet boldogulni az oldalakkal, szóval ez sem lehet igazi akadály.

Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése