2019. február 21., csütörtök

Youkai anime ajánlók #1

A következő cikksorozatban youkaios animékről olvashattok. Ezt is három részre osztottam, mivel 19 animét sikerült összeszednem ebben a témában. De mi is az a youkai? Ez a gyűjtőneve a japán folklór lényeinek. Jelentése démon, szellem vagy szörny. Ide tartozik például az oni, kappa, kitsune, tanuki stb. A youkaion kívül használják még az ayakashit és a mononokét is, de az egyik legelterjedtebb kifejezés ezen lényekre a youkai. Mivel sok anime foglalkozik a japán folklórral és annak lényeivel, így nem nehéz belefutni ilyen művekbe. Én kifejezetten szeretem ezt a műfajt, ezért úgy gondoltam, hogy ebből is csinálok egy ajánló sorozatot. Lesznek ismertek és kevésbé népszerűek is. 

ABC sorrendben fogok haladni az animékkel és mindet csillagokkal fogom értékelni egy 1-5-ig terjedő skálán. A pontozásban figyelembe veszem a történetet, a grafikát, a zenét és azt, hogy bennem milyen érzéseket váltott ki az adott mű. Így hát nagyon szubjektív lesz a lista és a pontozás, de remélem sikerül majd néhány jó animét megismertetni veletek.

Fukigen na Mononokean
Ashiya Hanae első középiskolás éve nem kezdődik túl jól. Éppen hazafelé tart, amikor meglát egy fehér szőrgombócot a földön, amit plüss állatnak hisz. Beleteszi egy szatyorba és felakasztja a korlátra, de kiderül, hogy a cuki szőrgombóc egy youkai, aki valamiért nagyon megorrolt Ashiyara. Megszállja a fiút, aki egyre gyengébb lesz és az első hetét az iskolai gyengélkedőben tölti. Ekkor vesz észre egy hirdetést, amiben ördögűzés is szerepel. A fiú felkeresi a titokzatos hirdetőt és segítséget kér az ayakashi eltávolításában. Abeno végül segít a fiúnak, de borsos áron dolgozik, így Ashiyanak le kell dolgozni a tartozását. Ekkor kezdődik el a kisegítő munkája és közös kalandjai a Mononokean mesterével és a youkaiokkal. Könnyed kis történet, de a maga módján megragadja az embert. Hamar le lehet darálni a 13 részt, amik egyszerű kikapcsolódást nyújtanak. Idén januárban startolt el a 2. évad, amit már nagyon várok.
Értékelés:



Fuse: Teppou Musume no Torimonochou
Igaz, hogy ez csak egy 110 perces mozi, de úgy gondoltam, hogy a tematikája és a látvány elemek miatt a listán a helye. A főszereplő egy ügyes vadász, Ooyama Hamaji, aki nemrég veszítette el a nagyapját. Hamajit meghívják Edoba, ahol azzal szembesül, hogy a Fusek elszaporodtak. Ezek különös kutya-emberszerű lények, akik az emberi lelkekkel táplálkoznak. Edo földesura vérdíjat tűz ki a Fusek fejére. Hamaji eközben belefut egy Shino nevű különös alakba, aki belerángatja a slamasztikába. Ennyit mondanék a történetről, mivel rövidsége miatt nem akarom jobban kifejteni a dolgokat. Hogy őszinte legyek, nekem nem tetszett annyira ez a mű, sajnos túl kevés neki a 110 perc. Eleve egy 106 kötetes regényből alkották, így a játékidő méltatlanul kevés ehhez. És ez nagyon érződik is rajta. A rajzolása egyszerű, a történet néhol kissé zavaros, de lehet, hogy valakinek sokkal jobban elnyeri majd a tetszését, ezért adtam neki ezen a listán egy esélyt.
Értékelés:



Gingitsune
Saeki Makoto családja generációk óta egy templomot birtokol, amivel különleges képességek is járnak. A lány édesanyja korán meghalt és ekkor megörökölte a "látás" képességét tőle. Makoto képes látni a youkaiokat és Gintarou vigyáz rá. Gin egy rókaszellem, aki nagyon régóta védelmezi az Inari szentélyt. Őrzi Makotot, aki a papnőlét és a gimnazista lányok hétköznapi gondjai között lavíroz, miközben próbál segíteni az embereknek és a youkaioknak is egyaránt. Egy nagyon aranyos, üdítő történet. Túl nagy lelki dolgokat és világmegváltást nem kell tőle várni, de a maga nemében egy üde színfolt.
Értékelés:  

Gugure! Kokkuri-san
A történet egy magányosan nevelkedő kislányról, Kohináról szól, aki nem képes kifejezni az érzéseit. Egy nap játszadozás közben véletlenül megidézi Kokkuri-sant, aki eleinte csak kísérteni akarja a lányt. Ám amikor meglátja, hogy Kohina csak poharas levesen él, megsajnálja a lányt és elkezd róla gondoskodni. Kokkuri-san egy igazán jóképű, alacsony rangú rókaszellem, aki meglepő talpraesettséggel és kitartással veszi kezébe Kohina sorsát. Időközben több szellem is csatlakozik a különös páros mindennapjaihoz és elkezdődik a kislány új élete Kokkuri-sannal.
Az anime nagyon aranyos, néhol pedig jó kis komikus helyzeteket produkál. A rajzolása nem túl bonyolult, Kohina karaktere kicsit zavarta is a szememet. De mindezek mellett nagyon kellemes kikapcsolódást nyújt.
Értékelés:

Hakkenden: Touhou Hakken Ibun
Ootsuka faluja egy öt évvel ezelőtti tűzvész martalékává lett, amit csak három gyerek élt túl: két fiú és egy lány. A gyerekeket a közeli falu plébániája fogadta be, de a falusiak nem kedvelik a túlélőket, mert félnek tőlük a babonák miatt. Az eset óta Shino, az egyik túlélő különös képességek birtokába jutott és Murasame a legendás kard forgatójaként bármilyen démont képes legyőzni. Ezzel persze hamar felkelti a magasabb rangú emberek figyelmét és hamar a kereszttűzben találja magát. Az anime bővelkedik a bishikben, de elég érdekes és izgalmas a története. Jóval komorabb, mint a listán eddig szereplő művek, de ez nem von le semmit az értékéből, egyszerűen csak más műfajba tartozik. Van egyébként második évada is, az is ezt a színvonalat hozza. A grafikája tetszetős, a történet eleinte zavaros, de később kitisztul a kép.
Értékelés: 

Hiiro no Kakera
Tamaki vidéki nagymamájához költözik, ám amikor megérkezik a kísérője még sehol sincs. Így maga indul el az erdőbe megkeresni a nagyi házát, de rátámad egy démon. A szörnytől egy vörös hajú srác menti meg, végül a nagyihoz is egyben odaér. A lányról kiderül, hogy ő a Tamayori-hime, akinek az a feladata, hogy megfékezze Onikimarut, aki egy nagyon erős démon. Az előző Tamayori-hime nem tudta legyőzni, de lepecsételte. A szörny csak akkor tud kiszabadulni, ha minden pecsétet feltörnek, amit persze egy titkos társaság el is kezd. Így hát Tamakinak nincs más választása, minthogy vállalja a sorsát és segítőivel, az őrzőkkel megakadályozzák Onikimaru felébredését és kiszabadulását.
Az anime egy igazi bishi parádé, mellette némi fiú hárem beütéssel. Engem ez zavart benne, meg Tamaki jelleme. De egyébként a történet érdekes, még ha eléggé sablonosra is sikerült. A második évada pedig folytatja az elsőt. A grafika szép, a zenék jók, a történet kicsit kiszámítható, de aki nem vár tőle túl sokat, annak kellemes élményt nyújthat.
Értékelés: 




6 megjegyzés:

  1. Hola! :D

    A Fuse engem sem fogott meg igazán, valahogy lógott a levegő az egészben. Viszont ha jól emlékszem voltak a piros lámpás negyedben, a kurtizánoknál, az érdekes volt, kár, hogy eddig nem találkoztam gésás animével.
    A Hiiro no-t nem tudtam végig nézni, csak úgy, hogy havonta megnéztem 4 résztbelőle, nekem nem hozott semmilyen maradandó élmányt, viszont az első évad openingje annyira gyönyörű. :3 A fiú háremtől meg kész vagyok teljesen, nem tudom hova teni, mindegyik karakter egy-egy tulajdonsággal bír, és nincsenek rétegei, van a lobbanékony srác, akit majd a lány választ, a jófej vicces srác, az okos srác, a szótlan srác és az aranyos srác. XDD
    A többit nem ismerem, de majd bele lesek, ha lecsengett a Tate no yuusha, kellett a páromnak mondania h nézzek bele. XD
    Jó olvasni az ismertetőidet meghozza mindig a kedvem az animékhez. :3

    Hana

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :D

      Igen, sajnos kifejezetten a gésa léttel foglalkozó animét nem találtam még. Pedig nagyon jó lenne. :D
      Igen, a Hiiro no zenéje jobb, mint maga az anime. xD Én anyummal néztem, szerintem azért maradt meg pozitív élményként, mert ő nagyon élte. :"D
      Igen, a hárem animék ezért baromira idegesítőek. Akkor legyen szerelmi háromszög, de kicsit komplexebb karakterekkel, mint hárem, egysíkú szépfiúkkal...
      Alig várom, hogy befejeződjön és megnézhessem a Tate no Yuushát. Addig nem szoktam elkezdeni egy animét sem, amíg be nem fejeződött, mert hamar kivégzem és nem bírok várni a kövi részig. xD
      Ennek örülök. :3

      Törlés
    2. Ó, de jó anyud van, velem az enyém a Miyazakis filmeket nézte csak meg, mondjuk a Vándorló palota a kedvence, Calcifer miatt. :DD
      Áá, én a szerelmi háromszögtől is agyrákot kapok. XDD De persze a srácok meg élvezik a csaj-háremet. XD
      Óóóó, szerintem tetszeni fog neked, annyira epic, és tök váratlan, hallod még engem is meg tudott lepni. :'D Pedig elég "sokat éltem", hogy meg tudjam állapítani némelyik animénél a klisés következményeket, de itt tök váratlan minden. XD Nekem a Goblin Slayer-nél is sokkolóbb, nem a vér meg ezek iatt hanem mert tökre érzelmekre hat. És amúgy is utálom azt a társadalmat és az olyan embereket, ami benne meg van jelenítve, de még így is képes vagyok nézni, az már valami. XDD
      Majd jó lenne egy ajánlót olvasni tőled róla. (Nem célzás.khm. XD)

      Törlés
    3. Már az is valami. :D
      Az biztos. Én meg a csaj háremtől kapok agyrákot. XD
      Jól hangzik, tényleg nagyon várom már, hogy kijöjjön. Akkor aztán ki fogom végezni egy nap alatt. XD A Goblin is jó volt, végre elkezdtek újra értelmes animéket gyártani. Volt egy nagyon nagy mélyrepülés az utóbbi években. :'D
      xD Lehet róla szó, úgyis gyűjtöm a következő adag animét a youkaios után és pont valami komolyra gondoltam. :D

      Törlés
    4. Akkor nem csak én éreztem azta mélyrepülést :')) *pacsi* :D Olyan furcsa volt, hogy az előző szezonban is mér 3! aktuális animét képes voltam követni. XD És ezeknek a grafika se valami olcsó elnagyolt nyomiság, hanem nagyon ott van, szerintem. :3

      Juhú! :D XD

      Törlés
    5. Az utóbbi 4-5 év elég gyengére sikerült. De most úgy érzem megint kezdik összeszedni magukat. *pacsi* :D
      Bizony. Pedig már nem is az új animékre mentem,hanem a régiekből kerestem olyat, amit még nem láttam. XD Végre megint van értelme várni az újakat. :D

      Törlés