2018. március 22., csütörtök

Szülinapi kérdőív: Veterán bloggerek


Ma egy éves a blog! Köszönöm mindenkinek az olvasást, a kommenteket és a kedves szavakat. Ezen alakomra egy jó kis kérdőívet hoztam, amit Moro oldalán találtam és eredetileg Daremotól származik. Lássuk hát a medvét!:D

1. Hány éve blogolsz?
2010 óta, bár akkor még csak ilyen-olyan hostokon gyártottam béna tartalmakat, de már ezeken a weboldalakon is fellelhető volt a blogolás csírája. Komolyabban 2011 óta foglalkozom vele, akkor kezdtem el írni a személyes blogomat, ahol már 7. éve olvashatnak az emberek a nyomi életemről.

2. Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?
Nem igazán, maximum egy hónap volt az, amit kihagytam a személyes blogomon. Ezen az oldalon meg 2 hónap. A többit inkább hagyjuk.xD

3. Mindig ugyanezt a nevet használtad?
Nem, ezen kívül még van 2 aktív blogom, ebből az egyiken ez a nevem(Kykky), de a harmadikon már a Risát használom. Régebben voltam Winry97, Himitsu,Yoko, Shiro-san meg már nem is emlékszem hány nevet használtam.xD


4. Mindig ugyanezen a címen blogoltál?
A személyes blogom neve 7 éve állandó, de egyébként számtalan blogot készítettem és már fel sem tudnám mindnek sorolni a nevét.

5. Változott az évek során a blogod témája?
Nem igazán. Mindig az életem(persze csak nagy vonalakban, nagyon magánjellegű dolgot soha nem közöltem, vagy csak nagyon ködösítve), a rajzaim, történeteim,anime/manga ajánlók, könyvek volt a téma. Régebben volt egy egészen nagy oldalam, ahol már 150+ anime ismertetőt írtam. Aztán tartottam egy hosszabb szünetet és törölték az oldalam. Akkor kicsit elment a kedvem az egésztől. :')

6. Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?
Asztali gép, semmi más. Egyszer-egyszer pötyögtem tableten is bejegyzést, amikor nagyon beteg voltam, de azt ne próbálja meg senki. Maradjon a magam fajta mazochisták műfaja. Egyébként host volt: mlap, gportál,eoldal(igen, tudom xD),lapunk.hu,wordpress,blogspot.

7. Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?
Kb. 1-2 évvel ezelőttig voltak. Sajnos azóta eléggé eltűntek, pedig 2 olyan netes barátnőm is volt, akikkel egymás minden hülyeségét elolvastuk és kommenteltünk ezerrel. Sajnos mára a blogos társadalom kissé széthúzóvá vált.

8. Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?
A fent említett két lánnyal még találkoztam is egy pesti Mondo con alkalmával. Utána szinte teljesen eltűntek a netről és az életemből is, amit sajnálok. :/ Persze voltak kb 5-6 éve olyanok is, akikkel skypeoltunk, MSN-eztünk(de hiányzik T_T) vagy chateltünk. Péntek esténként beszélgettünk, csináltam egy külön chatszobát és ott toltuk full retardba. xD Régi szép idők. :')

9. Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?
Akik közel álltak hozzám, azok mindig elfogadták a blogolást, másoknak meg nem is igazán említettem. Ez főleg a személyes blogomnak tudható be, de az egyéb blogjaimat szívesen olvasták az ismerőseim. Nem kaptam emiatt soha sértő kijelentéseket.

10. Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás terén?
Tartalomgyártás és design.Most már tudatosabban válogatom meg,hogy miről írok és igyekszem fenntartani az olvasóim érdeklődését.

11. Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?
Sajnos 8 évnyi bloglással a hátam mögött nem jutottam semmi ilyen lehetőséghez. De nem is bánom, nekem inkább a rajzolás a fontos, a blogolás csak egy tartós hobby.

12. Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál?
Nem. Mindig igyekeztem olyan dolgokról írni, ami 10 év után sem lesz kellemetlen a számomra. Az embernek meg kell válogatnia, hogy miről ír a neten és ha ezt jól csinálja, akkor szerintem nincs mit megbánnia.

13. Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogodon/blogoddal, mint régen?
A névválasztás. Nem szeretem a Kykky nevet, de 8 év után nem akarom leváltani, mert az olvasóim így ismernek. Ez már így maradt. Egyébként semmi más nincs.

14. Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed?
Ezen a blogon a shoujo manga ajánlók. Sok időt és energiát feccoltam beléjük és meg is térült a befektetett energia, ugyanis ezek a legnépszerűbb bejegyzéseim. Plusz eszembe juttatták a régi időket, amikor több 100 db ilyen ismertetőt/ajánlót írtam és akkor is nagyon élveztem. :)

15. Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?
Nem emlékszem ilyenre. De ha valaki mondott valami építő jellegű kritikát, akkor biztosan megfogadtam a tanácsát. A rendesen megfogalmazott, építő kritikákat mindig is szerettem.

16. Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni?
Ameddig csak az időm és energiám engedi. Remélem mindig lesz rá egy órám, hogy kiírjam magamból a gondolataimat.

17. Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?
Szerintem teljes mértékben.Mindig igyekeztem egyedit alkotni.

18. Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!
Egy külön kis világ az internet egy kis szegletében, amibe belefeledkezhetem, ha úgy tartja kedvem. A személyes blogom pedig egyfajta napló. Emléket állít sok mindennek, amik az évek alatt velem történtek.

19. Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!
Ezen a blogon próbálok olyan témájú cikkeket írni, ami nem túl gyakori pl. a Madár matricás bejegyzés, vagy az életmódomat bemutató cikksorozat.
A személyes blogomon a saját szavaimnak létrehozott szótár szerintem elég jó ötlet volt.
A rajzos blogomon pedig mindig megosztok egy-két hasznos tanácsot, tutorialt a különböző technikákkal kapcsolatban.

Köszönöm, hogy elolvastátok, ha tetszett, akkor nyugodtan ti is válaszoljatok a kérdésekre(akár kommentben is).
Remélem ez a blogom is szép hosszú életet fog élni és rengeteg jó cikk kerül ki a kezeim közül.

Pá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése